Titulinis Naujienos

Naujame leidinyje „Innovative Lithuania“ – net 70 inovatyvaus verslo sėkmės istorijų

2017 / 03 / 09

Išmanūs skaitikliai pastatuose Dubajuje, žmonių srautų skaičiavimo sistema Pietų Afrikoje, mobilus robotas-kioskas Izraelyje, elektromobilis Vokietijoje ar inovatyvūs saulės moduliai, integruoti į pastatą JAV, – su tokiomis lietuviškomis inovacijomis galime susidurti keliaudami užsienyje ir net nežinoti, kad visa tai sukūrė mūsų šalies verslininkai.

„Pastebime, kad inovatyvūs startuoliai neapsiriboja Lietuvos rinka, jų užmojai yra daug platesni. Dirbama atvirų inovacijų principu, pasitelkiant inovatyvius verslo modelius ir siekiama sukurti aukštos pridėtinės vertės produktus tarptautinėms rinkoms“, komentavo Kęstutis Šetkus, Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūros (MITA) direktorius.

Verslas pradeda suprati inovacijų naudą, todėl ši tendencija leidžia tikėtis, kad ateityje Lietuva turės pasaulinio lygio inovacijų sėkmės istorijų, prilygstančių estų „Skype“.  Globalioje mokslinių tyrimų ir inovacijų rinkoje lietuviai pasižymi ne tik kaip aukštos kvalifikacijos ekspertai lazerių ar biotechnologijų pramonėje, tačiau ir pasiekimais įvairiose kitose srityse. Visiems gerai žinomas drabužių mainų projektas „Vinted“ jau turi 240 darbuotojų dešimtyje valstybių, o lietuvių sukurtas internetinis pramogų žurnalas „Bored Panda“ skaitytojus skaičiuoja milijonais per dieną ir yra ypač mėgstamas amerikiečių.

Plečiasi inovatyvių sektorių ratas 

Lietuvos rinka yra maža augančioms technologijų bendrovėms, todėl inovatyvioms idėjoms čia tampa labai greitai per ankšta ir žvalgomasi į užsienio rinkas. K. Šetkus atkreipia dėmesį ir į tai, kad lietuviškos inovacijos nebūtinai kelią pradeda skintis Lietuvoje: „Kai kurios Lietuvoje veikiančios įmonės, pavyzdžiui, „Nova Fabrica“, „Kemek“, „Garlita“, „Neurotechnology“ ir kitos, eksportuoja praktiškai visą savo inovatyvią produkciją į užsienio rinkas“. Inovatyvią paslaugą keliautojams siūlanti lietuvių sugalvota internetinė platorma „Plate culture“ pirmiausia išpopuliarėjo Azijoje ir tik dabar pradeda tvirčiau žengti mūsų šalyje.

MITA išleistame verslui kataloge „Innovative Lithuania 2017“ galima susipažinti su 70 inovatyvių lietuviškų įmonių, vykdančių veiklą Sumanios specializacijos prioritetinėse srityse tarptautiniu mastu ar siekiančių plėsti tarptautinių partnerių ratą. Anot K. Šetkaus, šis katalogas anglų kalba išleidžiamas jau trečią kartą dėl didėjančio poreikio supažindinti tarptautinę bendruomenę su lietuviškais pasiekimais.

Atliekant įmonių atranką ir bendraujant su verslo atstovais, pastebėta tendencija, kad auga Lietuvos potencialas tokiose srityse kaip virtuali realybė, daiktų interneto sprendimai. Šių sektorių technologijos dažnai įvardijamos kaip perspektyviausios ir turinčios didžiausią įtaką ateities ekonomikai.

„Innovative Lithuania“ leidinyje pristatomos tokios virtualios ir papildytos realybės sprendimus kuriančios įmonės kaip „Gluk media“, „Sneaky box“ bei daugiausiai su užsienio partneriais dirbančios „Trinity lab“, „Indeform Ltd“. Leidinyje galima rasti naudingos informacijos apie naujais sprendimais pagrįstus prekės ženklus, tokius kaip „Deeper“, „Semseye“, „Dirbkblaivus.lt“, „Food Sniffer“, sukūrusius jau ne vieną visuomenei žinomą inovaciją, tokią kaip išmanus sonaras, išmani nosis ir kt.

Apie projektą

Leidinys „Innovative Lithuania“ parengtas ir išleistas pagal projektą „Technologijų ir inovacijų populiarinimas“, kuris yra finansuojamas Europos regioninės plėtros fondo lėšomis. Projekto tikslas – populiarinti technologijų pažangą ir inovacijas, informuojant verslą ir verslui imlią visuomenę apie mokslinių tyrimų vykdymo ir inovacijų diegimo naudą. Projektą vykdo MITA. 

Grįžti atgal